5 порад для спілкування з системними адміністраторами

Щорічно в останню п'ятницю липня адміністратори корпоративних та домашніх мереж, баз даних, поштових систем, програмних комплексів відзначають своє професійне свято — День системного адміністратора. Кажуть, що сисадмін, так само як і лікар — якщо все працює добре, про нього ніхто не згадує, але якщо не працює — сисадмін стає найбільш необхідним співробітником у компанії, без допомоги якого нікому не обійтися.

При цьому багато з нас неодноразово натикалися на нерозуміння при спілкуванні з системними адміністраторами. І, звичайно ж, навряд чи цьому дивувалися. Адже як можуть зрозуміти нас постійно дратівливі люди, у яких в голові одні лише «патчі» та «глюки», а робота завжди проходить у фоновому режимі на основі техно імпульсів під впливом кофеїну? У зв'язку з цим в День подяки системним адміністраторам спеціалісти ESET підготували декілька простих порад, які допоможуть вам налагодити відносини з ІТ-професіоналами у вашому колективі.

1. Постарайтеся усвідомити проблему.
Звичайно, основним обов'язком сисадміна є виправлення різних ІТ-проблем і помилок. Але пам'ятайте, вони не повинні виправляти ваші помилки. Якщо ви вставили Інтернет-кабель в USB-порт і телефонуєте в технічну підтримку, не дивуйтеся негативній реакції ІТ-спеціалістів. Як правило, більшість проблем виникає просто через вашу неуважність або незнання. Не варто звинувачувати в цьому сисадмінів.

2. Підтримуйте комп'ютерні пристрої в чистоті.
Сисадмінам не дуже приємно, коли вони приходять усувати неполадки на комп'ютері, облитому солодким лимонадом.

3. Якщо щось погане сталося, краще скажіть про це раніше, ніж пізніше.
Якщо ваш комп'ютер несподівано став виконувати незрозумілі дії з файловою системою, не варто чекати наступного тижня, щоб повідомити про це ІТ-спеціаліста. Якщо, звичайно, ви не хочете втратити всі дані на комп'ютері та не створити тим самим велику проблему сисадміну.

4. Виділіть декілька хвилин на те, щоб ознайомитися з проблемою.
Мережа Інтернет завжди допоможе вам знайти правильні слова і терміни для коректного звернення до служби технічної підтримки.

5. Не варто клікати по спокусливим онлайн-пропозиціям і переходити за невідомими посиланнями, отриманими від незнайомих відправників.
Велика кількість загроз поширюється, використовуючи електронну пошту, шкідливі URL, форуми, сайти новин, інфікуючи комп'ютер жертви під час кліка на шкідливе гіперпосилання. Також не варто забувати про фішинг-атаки та бути гранично обережними. Якщо все ж сталося непоправне, негайно зверніться до сисадміну.

Також не забувайте балувати ІТ-спеціалістів чимось смачненьким, наприклад чашкою кави або шоколадкою. Це не тільки поліпшить ставлення сисадмінів до вас, але і надасть їм сил та натхнення для усунення «глюків» та інших помилок на вашому комп'ютері.